Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog

 

تور مالزی یک فرصت بینظیر برای گردشگران است تا علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگ به گشت و گذار در میان طبیعت بکر و زیبای این کشور آسیایی بپردازند. یکی از جاذبه های طبیعی کشور مالزی جنگلهای این کشور است که به سبب مناظر طبیعی خود در میان گردشگران بسیار محبوب است. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی تعدادی از زیباترین مسیرهای پیاده روی در جنگلهای مالزی بپردازیم که گردشگران بین المللی را به سوی خود جذب میکنند. اگر دوست دارید در تور مالزی خود به گشت و گذار در میان جنگل­های مالزی بپردازید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با بهترین مسیرهای پیاده روی در این کشور آشنا شوید.

 

1. اکو پارک کی ال فارست. کوآلا لامپور

 

کوالالامپور مهم­ترین مقصد گردشگری در کشور مالزی است که شما در تور مسافرتی خود از آن بازدید خواهید کرد. یکی از جاذبه های گردشگری  این شهر اکو پارک جنگلی کی ال است که قدیمی ترین ذخیره گاه طبیعی این کشور است. در این پارک جنگلی شما فرصت گشت و گذار میان مناظر طبیعی متعددی را خواهید داشت. پلهای معلقی که در این جنگل وجود دارد در تعدادی از مسیرهای پیاده روی میتوانند روح شما را به هیجان وادار کنند.

 

2. تپه بروگا

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری که از بالای آن میتوانید شاهد مناظر بسیار زیبایی باشید تپه بورگا است. این تپه زیبا که در دره کلانگ قرار دارد دارای مسیرهای پیاده روی مختلفی است که میتواند یک تفریح مفرح برای گردشگرانی باشد که به طبیعت گردی علاقه دارند. شما با صعود به بالای این تپه که 450 متر ارتفاع دارد میتوانید شاهد یک منظره زیبا از نواحی روستایی اطراف باشید.

 

3. موسسه پژوهشهای جنگلی مالزی در کیپونگ

اگر به دنبال گشت و گذار در یک منظره جنگلی بکر هستید باید از این جاذبه گردشگری بازدید کنید. شما با پرداخت مبلغ اندکی اجازه بازدید از این ذخیره گاه طبیعی که توسط یکی از موسسات دولتی مالزی اداره میشود را خواهید داشت. از تفریحاتی که در این بخش از تور لحظه آخری مالزی میتوانید انجام دهید میتوان به دوچرخه سواری، پیاده روی و صخره نوردی اشاره کرد.

 

4. پارک نیگارا شاه عالم

این جاذبه گردشگری تنها نیم ساعت با مرکز شهر کولا لامپور فاصله دارد. پارک نیگارا شاه عالم یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری پایتخت در میان مردم محلی و گردشگران خارجی میباشد. شما با گشت و گذار در این جاذبه گردشگری میتواند علاوه بر بازدید از این جنگل گرمسیری به تماشای گونه های منحصر به فردی از پرندگان گرمسیری بپردازید که بومی مالزی هستند. علاوه بر این چند مسیر هیجان انگیز در این پارک وجود دارد که عبور از آنها میتواند سطح آدرنالین خون شما را در تور مالزی افزایش دهید.

 

5. تپه ساگا

اگر دوست دارید از یک زاویه کاملا متفاوت به تماشای منظره زیبای شهر کوالالامپور بپردازید باید حتما در بخشی از سفر خود به بالای تپه ساگا بروید. این جاذبه گردشگری در بخشهای آمپانگ و چیراس پایتخت مالزی قرار گرفته است و دارای مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری متعددی است که برای طبعیت گردی بسیار مناسب است. هر چند صعود به بالای این تپه ها کمی چالش برانگیز است اما باید بدانید که منظره زیبایی که در انتهای این ورزش کوتاه خواهید دید هیجان انگیزتر از چیزی است که انتظار آن را دارید.

 

6. بوکیت تابور

بوکیت تابور یک جاذبه گردشگری در اطراف پایتخت مالزی است که مردم این کشور از آن با نام گرده اژدها یاد میکنند. این جاذبه گردشگری دارای 5 قله متفاوت است و چندین مسیر پیاده روی مختلف برای صعود به این قله ها وجود دارد. محبوبترین مسیر پیاده روی در این جاذبه گردشگری تابور غربی است که شما با 2 ساعت پیاده روی میتوانید به بالای آن رسید. تابور شرقی و مسیرهای شرقی برای کسانی که به دنبال آزمودن توان بدنی خود هستند بسیار مناسب است. شما از فراز قله های تابور میتوانید علاوه بر تماشای منظره سحر انگیز جنگل اطراف یک صحنه دیدنی از غروب آفتاب را در تور مالزی خود شاهد باشید.

 

7. ذخیره گاه جنگلی آیر هیتام

این جنگل زیبا در نزدیکی پوچانگ قرار دارد که بیشتر توسط مردم محلی برای سکونت استفاده میشود. شما در این جاذبه گردشگری میتوانید از جنگلهایی که توسط وزارت جنگل داری مالزی اداره میشود بازدید کنید و با طی کردن یک مسیر پیاده روی 2.8 کیلومتری به بالای قله آیر هیتام برسید.

 

8. بوکیت بسی عالم دامای

بر خلاف سایر جنگلهایی که به شما معرفی کردیم باید بگوییم که بوکیت بسی یک مکان بسیار عالی برای تماشای یک منظره پانارومیک از جنگلهای بارانی مالزی است. شما برای صعود به بالای این جاذبه گردشگری باید از یک مسیر پیاده روی به نسبت سخت اما پر هیجان عبور کنید. صعود شما به بالای این جاذبه گردشگری با رو به رو شدن با یک منظره گردشگری بسیار مسحور کننده خاتمه خواهد یافت.

 

9. پارک جنگلی بوکیت گاسینگ

این جاذبه گردشگری در ناحیه پیتالینگ جایا و در حومه شهر کوالالامپور قرار دارد. منظره جنگلی مسیرهای پیاده روی این پارک جنگلی یک مکان مناسب برای گردشگرانی است که دوست دارند بخشی از تور مسافرتی خود را به بازدید از جاذبه های طبیعی مالزی اختصاص دهند. در مسیر پیاده روی چندین استراحتگاه مختلف وجود دارد که شما از آنها میتوانید استفاده کنید. بعد از صعود به بالای این جنگل زیبا شما خواهید توانست یک منظره بسیار زیبا از پایتخت کشور مالزی را تماشا کنید.

 

10. جنگل کانچینگ

 

جنگل کانچینگ یکی از محبوبترین جاذبه های طبیعی پایتخت مالزی است که از سوی مردم ساکن این شهر به عنوان مکانی برای پیک نیک و تعطیلات آخر هفته استفاده میشود. شما در این جاذبه گردشگری میتوانید از رودخانه های متعددی عبور کنید، به پیاده روی در مسیرهای پیاده روی مختلف بپردازید و از منظره زیبای این چنگل تفریحی نهایت لذت را ببرید. بخش مهمی از تفریحاتی که شما در اینجا میتوانید انجام دهید شامل بازدید از آبشارهای مختلف و استخرهای طبیعی است که برای آب تنی بسیار مناسب است.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe: